• Home
  • V1
  • Columns
  • Secret Service Brands brengt nieuwe concepten op de Modefabriek

Secret Service Brands brengt nieuwe concepten op de Modefabriek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Naast het inmiddels bekende Deense merk Pan:uu en het

Australische merk Zanerobe heeft Secret Service Brands ook 2 nieuwe concepten uit eigen koker. Black and White Concept en Blue Concept worden ontwikkeld vanuit een sterke conceptmatige gedachte. Een nieuw gevoel met oude waarden en een ander verfrissend beeld. Eigenheid met een sterke jeans authenticiteit. Het ouderwetse stoere jeans gevoel is weer terug! Bouwen aan een nieuw “blauw” merk waarin kennis en kwaliteiten zijn samengevoegd tot een nieuw sprankelend geheel.

Maar wat zou een nieuw merk moeten toevoegen?
Uit onderzoek blijkt dat de detaillist op zoek is naar een product met een luxe uitstraling en een goede, maar vooral eerlijke prijs. Daarnaast is er nog steeds een duidelijk gat tussen merken die “jong” en “oud” brengen. Met Black and White Concept en Blue Concept bedienen we juist die doelgroep. Ook de hoge marge op zowel de tops als denim zal de winkelier aanspreken. Er wordt bij beiden niet gewerkt met minimale order aantallen of verplicht af te nemen pakketten.

Secret Service Brands vindt het van wezenlijk belang dat er echt samen wordt gewerkt met de detaillist om de merken in de markt te zetten en te laten groeien. De tijd van: het merk bepaald, is volgens de mannen van Secret Service Brands echt verleden tijd! Samen met de detaillisten brainstormen over waar de consument naar vraagt. Er is een nauwe samenwerking tussen Black and White Concept, Blue Concept en detaillisten om goed en snel in te spelen op de laatste trends en ontwikkelingen. Een Business forum wordt opgericht om alle informatie samen te brengen en te vertalen in de collecties.

Black and White Concept
De Black and White Concept collectie is gemaakt voor de modebewuste man, geen logo carrier, die kiest voor kwaliteit en verfijnde detaillering. De collectie heeft altijd zwart en wit als basis met ieder seizoen nieuwe accent kleuren die samen een mannelijk vergrijsd jeans gevoel uitdragen. De collectie bestaat uit speciaal hiervoor geselecteerde jacks, knits, sweats, shirts en t-shirts. Black and White Concept heeft zijn inspiratie gevonden in het schaakspel. Zo zijn verschillende elementen uit het schaakspel terug te vinden in de collectie.

Blue Concept
Naast Black and White Concept, mag Blue Concept natuurlijk niet ontbreken: Luxe denims gemaakt in speciaal hiervoor geselecteerde fabrieken met vernieuwende wassingen en kwaliteiten. Patronenmakers uit Japan zorgen voor de perfecte fits en de wassingen zijn ontwikkeld door Italiaanse vakmannen.

Ook in de denims zijn elementen van het schaakspel terug te vinden. Zo zijn de namen van de modellen gebaseerd op schaaktermen; ‘’King’’, ‘’Rook’’, ‘’Rank’’ etc.

De collectie denim bestaat uit 4 verschillende fits: Regular Tapered Fit, Regular Straight Fit , Loose Straight Fit en Low crotch Tapered Fit. Op deze basis fits zijn 7 verschillende modellen gebaseerd in 14 wassingen. Blue Concept brengt niet alleen jeans, maar ook alle aanverwante denim artikelen, zoals riemen, denimshirts en denimjackets. Ieder seizoen worden de best lopende denims op voorraad gehouden dit in samenspraak met het business forum.

De visie van Secret Service Brands is duidelijk: We willen elke ‘’blauwe’’ winkel in het midden tot hoog segment kennis laten maken met nieuwe merken vanuit de hele wereld. Daarnaast gaan we een sterk samenwerkingsverband aan met de detaillist in de ontwikkeling van de eigen nieuwe collecties.

Secret Service Brands
Veluwezoom 5 (Dome 4.03)
1327 AA Almere
Tel: +3136 523 2161
Mob: +316 1487 2986

secret service brands