Selfridges wil geen grote modelogo's
Door FashionUnited
bezig met laden...
In Nederland staat januari 2013 met de Maand van de Spiritualiteit
in het teken van 'stilte'. Ook het Britse warenhuis Selfridges wil meer rust en gaat in het nieuwe jaar starten met de campagne 'No Noise'. In een 'quiet shop' wil de retailer mode presenteren zonder schreeuwerige logo's.Volgens Selfridges is de mens niet ontworpen om te multitasken en kunnen consumenten rust vinden in de winkel. Miniatuur oases zullen verspreid over het warenhuis verschijnen.
Belangrijk onderdeel van de campagne is een quiet shop. Merken, waaronder Levi's en Crème de la Mer, hebben toegezegd hier hun producten te verkopen, maar dan zonder logo. "Zonder de logo's wordt er weer gefocust op het product," zegt Alannah Weston, creatief directeur bij de retailer, tegen het Britse Global News.
De nieuwe campagne noemt het warenhuis een experiment. Zelf gaat Selfridges tijdens de actie ook het logo van de tassen verwijderen.
LOGO
No Noise
Selfridges