Showroomprivé mikt op 500 mln omzet in 2014
bezig met laden...
De Franse shopcommunity Showroomprivé heeft in
het eerste helft van dit jaar 50 procent meer omzet geboekt dan in 2012. Het bedrijf, dat in Nederland onder de naam Brandinvites opereert, mikt voor het boekjaar 2013 op een totaalomzet van 350 miljoen euro. In 2014 verwacht Showroomprivé de omzet opnieuw bijna verdubbelen naar 500 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf in een persbericht bekendgemaakt.Volgens directeur Thierry Petit is de huidige groei vooral te danken aan de opkomst van mobile commerce ofwel het stijgend aantal aankopen dat via mobiele telefoons en tablets wordt gedaan. Daarnaast groeit de b2b-tak van het bedrijf: Showroomprivé maakt zijn technische know-how te gelde en ontwikkelt online applicaties en services voor andere merken.
Showroomprivé startte in 2006 in Frankrijk en breidde uit naar Spanje, Italië en Groot Brittannië. Het bedrijf is de nummer twee online shopping community in Frankrijk na Vente-Privee. Onder de naam Brandinvites is Showroomprivé nu ongeveer een jaar in Nederland actief.
Het bedrijf wil op korte termijn uitbreiden naar Oost-Europa te beginnen met Polen. Daarna staat Brazilië op het programma.