• Home
  • V1
  • Columns
  • Sint zorgt voor omzetplus

Sint zorgt voor omzetplus

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De komst van Sinterklaas heeft in 2010 voor 39 procent extra omzet gezorgd bij Nederlandse

webwinkels. Dat heeft onderzoeksbureau Blauw Research vastgesteld in opdracht van Thuiswinkel.org. De extra omzet is in vergelijking met de gemiddelde weekomzet van 2010. In vergelijking met de sinterklaasperiode vorig jaar is de omzet met 10 procent toegenomen.

Bij het onderzoek zijn leveranciers van diensten, zoals aanbieders van verzekeringen, reizen en tickets en food buiten beschouwing gelaten. Online Sinterklaas aankopen worden voornamelijk gedaan op het gebied van Consumenten elektronica (genoemd door 37 procent van de respondenten), Kleding (29 procent), Speelgoed (17 procent) en Persoonlijke verzorging (15 procent).

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: “De thuiswinkelbranche blijft zich in deze moeilijke tijden positief onderscheiden. Sinterklaas geeft de online retailers een welkome duw in de rug met deze 39 procent extra omzet. De verwachting is dat de online Kerstman in de komende feestdagen de online omzet in 2010 boven de grens van € 8 miljard gaat doen uitkomen.

Detailhandel Nederland maakte eerder al bekend te verwachten dat winkeliers met Sinterklaas een extra omzet zouden realiseren van 465 miljoen. Dit is een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar.
Sinterklaas
Thuiswinkel
Thuiswinkel.org