• Home
  • V1
  • Columns
  • Snoozebaby komt met aankleedpopjes

Snoozebaby komt met aankleedpopjes

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Zelf aankleden is voor de meeste kinderen van drie jaar

nog geen gemakkelijke klus. Deze vaardigheid die ze op weg helpt naar meer zelfstandigheid en waarbij vaak een ‘zelluf doen’ te horen is, zorgt nogal eens voor onrust op de vroege ochtend. Hierbij wordt het geduld van ouders én kleuters keer op keer op de proef gesteld. Om kinderen het aankleden spelenderwijs te leren en ze hiertoe te stimuleren komt het Nederlandse babymerk Snoozebaby met de twee aankleedpopjes ‘Sis’ en ‘Bro’.

Aan de aankleedpopjes zitten de populaire kleurrijke Snoozebabylabels. De labels, die variëren in grootte, kleur en materiaal, zorgen naast afleiding voor een rustgevend gevoel. De dertig centimeter lange popjes zijn gemaakt van de materialen velours en jersey, die de geur van een kindje opnemen. Daarnaast voelen ze heerlijk zacht aan.

Kleertjes
Het jongentje ‘Bro’ heeft een blauw setje kleren en het jurkje van ‘Sis’ is verkrijgbaar in de lievelingskleur van de meeste jonge meisjes: roze. De popjes zijn ontwikkeld voor kinderen vanaf 3 jaar. Doordat ze ze zelf kunnen aankleden en ouders het makkelijk voor kunnen doen, worden de kleintjes op een speelse en leuke manier gestimuleerd. Bovendien wordt de fijne motoriek bevorderd.

Snoozebaby ontwerpt continu producten die de ontwikkeling van kinderen stimuleren. De praktijkervaring met de popjes moet scenario’s helpen voorkomen van een driftige kleuter die worstelt met een opgepropte mouw, een halsopening die te nauw lijkt te zijn of met kleren die binnenstebuiten of verkeerdom zitten.

Beschikbaarheid en prijs
Sis en Bro zijn vanaf juni verkrijgbaar in meer dan 250 exclusieve babywinkels in Nederland en via een groot aantal aangesloten webshops. De prijs is 19,95 euro.

Collectie
De aankleedpopjes vormen een speelse, leerzame uitbreiding op de huidige collectie van Snoozebaby met circa 50 producten variërend van verzorgingsartikelen zoals de Happy Dressing (aankleedkussenhoes), en Trendy Wrapping (wikkeldeken); speelgoed, zoals een bal, kubus en boek; tot knuffeldiertjes, zoals muziekbeer Magoo, Mimi de kat en Bark de hond.

Nieuwe verpakking
Na een succesvolle test met de nieuwe verfijnde verpakking van de organic cotton-lijn krijgen alle Snoozebaby-producten deze minder milieubelastende cadeauverpakking van lichtgrijs karton. Snoozebaby beoogt zijn producten zo duurzaam mogelijk te produceren. Bij de ontwikkeling van de collectie wil het label het milieu en de omgeving zo min mogelijk belasten.

Niet alleen met de organic cotton-lijn en de verpakking probeert de Amsterdamse organisatie een steentje bij te dragen. Samen met Made-By maken ze zich sterk om de sociale omstandigheden in de fabrieken te verbeteren. Dankzij de donaties van Snoozebaby aan Stichting Max hebben zij in Bangladesh al ruim 30 Snoozebaby-waterputten gerealiseerd om de kindersterfte te bestrijden. Een pomp is voldoende om een geheel dorp van water te voorzien.

Jubileum
Snoozebaby viert dit jaar zijn vijfjarige bestaan. Het bedrijf, actief in 20 landen met in totaal 450 winkels, wint aan populariteit in de verschillende landen. Italië, Spanje, Duitsland en Denemarken voeren daarbij de boventoon. Marleen Rameckers, oprichtster van Snoozebaby, over het succes: ‘Hard werken, innovatie, trots en plezier markeren de afgelopen vijf jaren. Toen we aan de start stonden, had ik nooit durven dromen dat het succes van Snoozebaby zou reiken tot het punt waar we nu staan.’

Rameckers vervolgt: ‘Met onze producten proberen we continu in te spelen op de vraag uit de markt en om het merk exclusief te kunnen blijven verkopen zullen de volumes uit internationale groei moeten komen. Daarnaast proberen we meer educatief speelgoed te maken en de doelgroep te verruimen van de allerjongsten (0-2 jaar) naar 0-4 jaar.’ Rameckers heeft bovendien de ambitie een eigen winkel te openen en een boek te schrijven.

Over Snoozebaby Snoozebaby is opgericht in 2005 door Marleen Rameckers. De voormalig marketeer bij ABN AMRO ondervond uit eigen ervaring dat de zachte materialen van labels en knuffels een rustgevende werking hadden op haar kindje. Bij gebrek aan labelproducten in de markt, startte ze zelf het concept. De producten zijn hip en trendy, maar bovenal multifunctioneel. Door de keuze van de materialen en productiewijze hebben de producten een goede kwaliteit en kunnen ze intensief worden gebruikt. Kijk voor meer informatie op de site www.snoozebaby.com

Voor meer informatie:
Snoozebaby
Marleen Rameckers
Tel.: +31 (0)20 8208250
E-mail: info@snoozebaby.com

Lubbers & De Jong PR
Anke van Heerebeek
Tel: +31 (0)20 421 0565
E-mail: anke@l-dj.nl

Snoozebaby