Sonja Maakt Het! (SMH) presenteert haar unieke tas in Parijs!
Door FashionUnited
bezig met laden...
Sonja van der Vleuten, ontwerpster, van Sonja Maakt Het! heeft
erg veel zin in haar deelname aan Who’s Next Prêt-à-Porter Paris. Sonja is klaar voor Europa en Parijs is haar eerst serieuze stap naar internationale bekendheid. De unieke tassen van Sonja zijn stijlvolle, krachtige en vrouwelijke ontwerpen die worden uitgedrukt in tijdloze modellen met een lange levensduur. In Parijs zal haar merk de naam SMH (Sonja Maakt Het!) en SHHG (Sonja Heeft Het Gemaakt) dragen speciaal voor de anderstalige klanten. Met een geweldige uitgebreide collectie en een duidelijke missie is Sonja klaar voor Europa!Sonja
Het is voor Sonja de eerste keer dat ze naar Parijs gaat, al eerder stond Sonja met haar tassen op de Dutch design week in Eindhoven “ik schommel een beetje tussen design en mode, maar uiteindelijk ben ik toch meer gericht op mode en moet ik commercieel zijn.” Sonja heeft bewust gekozen om deel te nemen aan het Green Orange collectief “een klein merk valt snel weg op een wereld beurs als Parijs, ik voel mij gesterkt met de andere merken om mij heen, ik zie hen niet als concurrentie we kunnen elkaar juist helpen!” In Parijs wil Sonja vooral ervaring op doen en de invloed van de beurs ontdekken.
Onder het label SHHG! worden hoofdzakelijk lederen tassen –en accessoires ontworpen en geproduceerd. Alle tassen en accessoires worden zorgvuldig met de hand gesneden, geassembleerd en gestikt in eigen atelier. De tassen zijn voorzien van een naam en nummer waardoor het een persoonlijk tintje krijgt en de koper kan zien dat zijn tas uniek is en uit welke oplage hij komt. De collectie die Sonja o.a. meeneemt naar de beurs in Parijs heet My Fold Again, deze collectie heeft een beperkte oplage, bij de tas krijg je een uniek certificaat waarmee de koper zijn tas kan registeren. Het is een slim concept want op deze manier kan Sonja precies zien waar haar klanten wonen en welke doelgroep haar tassen koopt. Naast de My Fold Again collectie neemt Sonja ook tassen mee van de bestsellers collectie, dit zijn tijdloze modellen die blijvend in variërende kleuren te verkrijgen zijn.
Sonja is klaar voor de toekomst en wil graag uitbreiden naar het buitenland. Winkels in Parijs, Brussel of Londen is zeker een doel maar mag niet ten koste gaan van de duurzaamheid. “Ambacht is belangrijk, de consument moet weer bewust worden van het arbeidsintensieve proces.” “In de tassen staat: ‘Sonja Heeft Het Gemaakt’, dit wil ik waar maken, het ontwerp en prototype moet dus uit mijn handen komen.”
Van 21 t/m 24 januari staat SMH! samen met het Green Orange collectief op Who’s Next Prêt-à-Porter Paris. Meer weten over Green Orange en de deelname aan de beurs mail naar Info@wave-up.com. Meer weten over Sonja Maakt Het! ga naar www.sonjamaakthet.com
green orange
PAPP
PRET-A-PORTER PARIS
sonja maakt het
wave up