• Home
  • V1
  • Columns
  • Sports- en streetwear vult casual segment kleine fabriek naadloos aan

Sports- en streetwear vult casual segment kleine fabriek naadloos aan

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sport en casual overlapt

elkaar meer en meer in het hedendaagse straatbeeld en die trend is overgewaaid naar kindermodeland. Logisch, want in sportkleding kun je je goed bewegen en ‘het zit lekker’, dus bij uitstek populair onder kinderen. Sport fashion, swim wear, sneakers en street wear zijn segmenten die je tegenkomt in de betere sportzaken, maar tevens in diverse kinderspeciaalzaken. Sportgerelateerde collecties zijn dan ook niet weg te denken van de beursvloer van kleine fabriek.

O’Neill, Björn Borg, Protest, Colorkids en h2o; casual- of sportmerken? Dezelfde vraag kan worden gesteld bij merken als Le Coq Sportif, Helly Hansen, Asics en Onitsuka Tiger. Zelfs straatvoetbalmerk Monta Juniors van Edgar Davids slaat een ferme brug tussen casual en sport. Twinlife Junior heeft eveneens zijn roots in de voetbalwereld, maar brengt tegenwoordig een volwaardige casual collectie. Kortom: de scheidslijn wordt steeds dunner, waardoor het sportgerelateerde segment moeiteloos versmelt in het casual aanbod van kleine fabriek. Bovendien brengen verschillende kinderkledingmerken een sportafgeleide collectie, zoals swimwear in de zomer en skiwear in de winter. Molo Kids bijvoorbeeld, maar ook merken als Cost:Bart, Kidscase, Kilmanock, No Tomatoes, Guess Kids en Kate Mack tonen hun swimwear-collectie tijdens de zomereditie van kleine fabriek op zondag 3 en maandag 4 juli in Amsterdam RAI.

Kleine Fabriek
kleinefabriek