Strellson regelt Nederlandse verkoop zelf
bezig met laden...
Het Zwitserse modebedrijf Strellson, onderdeel van de Holy
Fashion Group, gaat de verkoop van de merken Strellson Premium en Strellson Sportswear in Nederland in eigen hand nemen. De samenwerking met het Nederlandse agentschap Lebelz zal daarom worden beëindigd.Met de start van de verkoop voor het herfst- en winterseizoen 2013 is een eigen showroom in IJsselstein gepland. Arno van Rooy - momenteel verantwoordelijk voor de verkoop van het merk Windsor bij de Holy Fashion Group - zal head of sales worden.
Reden om de verkoop in eigen hand te nemen, is volgens Strellson om het contact met de bestaande klanten te intensiveren en de partners en klanten meer sales- en after-salessupport te bieden. Ook denkt het modemerk dat het merk zich zo beter kan ontwikkelen.
Thomas Jaeger, managing brand director bij Strellson noemt Nederland een strategische groeimarkt voor het Zwitserse merk. Strellson heeft op dit moment dertig verkooppunten in Nederland, waaronder bij de Bijenkorf en Maison de Bonneterie. Wereldwijd heeft Strellson 65 eigen winkels en 170 shop-in-shops.