• Home
  • V1
  • Columns
  • Studentenonderzoek naar EDI

Studentenonderzoek naar EDI

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Voor de leverancier is EDI de "musthave" komend modeseizoen. Dat is de conclusie van het onderzoek dat Michelle Plugge en Bo

Remmerswaal -pas afgestudeerd aan TMO Hogeschool voor Modemanagement in Doorn- hebben gedaan.

In hun onderzoek vergeleken zij de toepassing van EDI door Nederlandse en Duitse modemerken met elkaar. Plugge en Remmerswaal zijn ervan overtuigd dat met hun onderzoek, beoordeeld met het cijfer tien, de achterstand ten opzichte van Duitsland snel kan worden ingelopen.

"De consument is net zo veranderlijk als modetrends. In de modebranche emotioneert, individualiseert en rationaliseert de consument," claimt het tweetal in een persbericht. Om te kunnen blijven verkopen aan de veranderende consument, is volgens de twee dames een goede samenwerking tussen leverancier en detaillist een must. "De samenwerking wordt namelijk complexer en om deze reden ontstaat steeds meer behoefte aan afstemming van berichtenverkeer en artikelbeheer. Door de marktinformatie die via EDI-berichten vrijkomt, kan de ontwikkeling, productie en toelevering van de artikelen beter worden afgestemd op de marktvraag," aldus Michelle Plugge en Bo Remmerswaal.

eBusiness