• Home
  • V1
  • Columns
  • Studio-ePosh brengt tijdloze draagbare kunst naar Parijs

Studio-ePosh brengt tijdloze draagbare kunst naar Parijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Elleke van Gorsel de kunstenaar achter Studio-ePosh kijkt uit

naar haar deelname aan Who’s next Prêt-à-Porter Paris. Studio-ePosh zal samen met 30 andere Nederlandse eco merken deel uit maken van het Green Orange collectief. Met winkels in België, Duitsland, Oostenrijk en Nederland is Studio-ePosh bezig om Europa te veroveren. De shawl van Elleke van Gorsel is meer dan een accessoire, Van Gorsel ontwerpt tijdsloze, draagbare kunst!

Elleke
van Gorsel is van oorsprong kunstenaar, vanaf 2007 is ze gaan ontwerpen en gebruikt ze haar creativiteit voor het maken van eco fashion. De ontwerpen van Studio-ePosh bestaat uit elegante accessoires van zijde, de 3D accessoires worden gemaakt van polyamide. Elleke van Gorsel creëert moderne haute couture met hoge kwaliteit en een artisan karakter. Inspiratie haalt de ontwerpster uit thema’s als familieverbanden, (autobiografische) geschiedenis, religie, literaire en filosofische teksten. Zo heeft ze in haar collectie een shawl met de tekst ‘Le parfum de l’âme c’est le souvenir’ van de Franse schrijfster George Sand.

Van 21 t/m 24 januari zal Studio-ePosh haar prachtige ontwerpen tonen op de beurs in Parijs. Van Gorsel over de beurs: “Who’s Next Prêt-à-Porter Paris is een van de grootste beurzen van de wereld in mijn omgeving gaan er veel collega’s naar toe en met de hulp van Green Orange durf ik het aan!” “Tijdens de beurs gaan we veel aandacht trekken als Nederlands collectief, hopelijk wordt er veel aandacht besteed aan eco fashion dit zal een publiek trekken met een hoog design gehalte!”

In Parijs laat Elleke van Gorsel uit alle 3 haar collecties stukken zien. “Ik doe niet mee met de gekte om 2 keer per jaar een nieuwe collectie te ontwerpen, mijn ontwerpen zijn niet gebonden aan een seizoen.” De collectie SENSE bestaat uit o.a. een achttal luxueuze shawls. De decoratieve beeldtaal verwijst naar vervlogen tijden en combineert rijke tradities met moderne technologie. De collectie CULTURAL SENSE bestaat o.a. uit vier minutieus gedetailleerde shawls digitaal geprint op crêpe de chine zijde. De 3e collectie heet MANKIND en bestaat uit een serie 3D geprinte accessoires zoals 5 verschillende persoonlijke doosjes myKEES. Verschillende ontwerpen uit deze collectie zijn te personaliseren. Tijdens het internationale congres ‘Mass Customization, Personalization, and Co-Creation’ in Amerika is er aan alle sprekers een unieke myKEES overhandigd. Vanwege duurzaam en sociaal verantwoord zakendoen wordt een gedeelte van de collectie MANKIND aan goede doelen geschonken.

Elleke van Gorsel heeft nog vele toekomst plannen voor haar merk Studio-ePosh zo zou ze graag samenwerken met andere bedrijven en voor hen een collectie ontwerpen onder de naam Studio-ePosh. Daarnaast maakt Van Gorsel shawls met portretten en visitekaart doosjes die gepersonaliseerd kunnen worden deze unieke items kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden als bedrijfsgeschenken.”

Van 21 januari t/m 24 januari staat het Green Orange paviljoen op de Who’s Next Prêt-à-Porter Paris. Meer weten over Green Orange en de deelname aan de beurs mail naar info@wave-up.com. Meer over Studio-ePosh: www.studio-eposh.com / www.studio-eposh.nl
PAPP
PRET-A-PORTER PARIS
studio eposh
wave up