• Home
  • V1
  • Columns
  • Studio La Perla opnieuw gelanceerd

Studio La Perla opnieuw gelanceerd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

La Perla brengt Studio La Perla, de meer betaalbare lijn van het lingeriemerk, opnieuw op

de markt. Inmiddels heeft het een tweede winkel, in Milaan, geopend. De eerste winkel bevindt zich in Rome.

Al sinds anderhalf jaar werkt La Perla, sinds 2008 eigendom van de Amerikaanse JH Partners, aan de herlancering van het merk en rolt het dit jaar definitief uit. "We identificeerden een marktsegment van vrouwelijke consumenten tussen de 30 en 40 die zeer mode- en trendgevoelig zijn, maar niet in luxe items willen investeren. Dit segment heeft momenteel niet veel keuze in de markt, dus proberen wij ze voor ons te winnen met Studio La Perla en daarmee onze doelgroep uit te breiden," zegt Francesco Russo, de strategische directeur van de groep.

De lijn bestaat uit een serie van acht collecties, die ieder 15 tot 20 stukken bevatten, en wordt ontworpen door La Perla's creatief directeur Giovanni Bianchi. Vier mensen zijn aangenomen om de lijn te helpen ontwerpen en te verkopen.

Er worden dit jaar nog vijf winkels in Italië geopend. In het buitenland zal de lijn in grote vooraanstaande warenhuizen in Europa en Noord Amerika verkrijgbaar zijn. Vanaf 2014 is het bedrijf van plan ook winkels te openen in Frankrijk, Groot Brittannië en Duitsland. Er zijn in Hongkong en Singapore twee testconcessies geopend, hoewel het bedrijf in dat gebied de voorkeur geeft aan de verkoop van zijn luxelijn, La Perla.
La Perla
Studio La Perla