Succesvol verloop Work in Fashion 2009
bezig met laden...
Vele bezoekers wisten 8 oktober jl. de beurs te vinden.
Work in Fashion bleek al voor aanvang het aantal aanmeldingen van vorig jaar te overtreffen. Awareness, Inspiration en Progression, vormden de rode draad tijdens de vierde editie Carrièrebeurs voor de Mode. Met een uitgebreid programma vol trainingen, presentaties en zelfs een separaat Congres hadden bezoekers de mogelijkheid om naast netwerken en solliciteren ook gerichte kennis op te doen. Work in Fashion bleek al voor aanvang het aantal aanmeldingen van vorig jaar te overtreffen.De spreiding bij de ruim 1850 bezoekers was zeer divers en stelde veel exposanten in de gelegenheid een juiste kandidaat te vinden. Op de beursvloer toonden zich opvallend veel fashion professionals op zoek naar een managementfunctie, maar ook potentieel winkelpersoneel en studenten. Zo ondervond ook Jolanda Sagel van Coltex: "Wij hebben vacatures op alle niveaus binnen de organisatie en tijdens de Carrièrebeurs heb ik voor al die functies potentiële kandidaten gezien. Zelfs voor een zware marketingfunctie is een geschikte sollicitant langsgeweest."
Zijn er nog banen in de mode? "Meer dan genoeg!" zegt Bianca Ceulemans, HR manager bij Inditex Benelux. "Wij zoeken nog heel veel mensen vooral voor functies op de winkelvloer. Helaas wordt de functie van shopmanager door werkzoekenden nog vaak onderschat, terwijl dat toch echt een managementfunctie is, met veel verantwoordelijkheid." Een vaker gehoord probleem in de modebranche.
Toch was het aanbod breed genoeg om de dag te doen slagen. Nieuwkomer Koton is tevreden. "Koton wil uitbreiden in Nederland en zodoende zijn wij op zoek naar mensen voor de winkelvloer tot aan winkelmanagement. Ik heb vandaag een groot aantal geschikte kandidaten ontmoet en veel cv's ingezameld." aldus Shopmanager Gokan Avci
De Carrièrebeurs van de Mode en het FashionUnited team bedankt bezoekers, exposanten en partners voor haar komst en hoopt ook volgend jaar ieder weer met enthousiasme te mogen ontvangen.