Summum woman maakt catwalkdebuut tijdens AIFW
bezig met laden...
Zondag 1 februari presenteerde Summum woman een deel van haar fall / winter 2009 collectie tijdens de tiende editie van de
Amsterdam International Fashion Week (AIFW).Summum woman maakte haar AIFW catwalkdebuut tijdens de derde editie van de C'est Brillant catwalkshow, waar Nederlandse modeontwerpers hun collecties showden samen met de nieuwste zonnebrillen en monturen. Een zaal volgepakt met moderedacteuren, stylistes, journalisten, bekende Nederlanders en andere modeliefhebbers werd getrakteerd op een show met daarin werk van vier modemerken – Malou Sebastiaan, Cross Colours, Nieuw Jurk, een speciale collectie van het Fashion Institute Arnhem en Summum woman.
Summum woman was speciaal voor deze catwalkshow gekoppeld aan het brillenmerk Sama Eyewear. In totaal liet Summum acht verschillende looks op de catwalk zien, allen gestyled door creatief directrice Jorien Wijker. Deze preview van de fall / winter 2009 collectie bevatte ontwerpen in diepe herfstkleuren als donkerbruin en paars met een supervrouwelijk silhouet. Geheel nieuw in de Summum collectie is een denim die voor het eerst tijdens de catwalkshow werd getoond en bijzonder positief werd ontvangen.
De overall styling van de drukbezochte C'est Brillant show was in handen van Bastiaan van Schaik, die als fashion director bij AvantGarde werkt en bij het grote publiek bekend is als coach van Hollands Next Topmodel.
Summum woman, het merk
Een modelabel voor de uitdagende vrouw. Voor de vrouw die sterk in het leven staat, die niet slaafs de trends achterna loopt, maar graag stijlen combineert. Voor die vrouw is Summum bedoeld, want als geen ander weet dit Nederlandse modelabel stijlen, stoffen en kleuren te combineren in prachtige ontwerpen.
De Egmonders Jos en Jorien Wijker vormen de drijvende kracht achter het merk Summum. In 1998 startten zij het merk met een drie man sterk team. Inmiddels is zowel het personeelsbestand als de collectie van Summum enorm gegroeid. Momenteel werken er twintig mensen bij het label – van stylistes en patronenmakers tot productiemedewerkers en verkoopagenten – en zijn er maar liefst 600 verkooppunten in Europa.
Meer informatie over Summum vindt u op www.summumwoman.com