Tagger terug in Nederland
bezig met laden...
Na twee jaar is het Nederlandse tassenmerk Tagger weer terug in Nederlandse handen.
Tagger is een Nederlands tassen-/accessoiremerk dat werd opgericht in 2005. In aril 2008 kwam het bedrijf in Amerikaanse handen.Eigenaar Peter van Veldhoven: “Men was onder de indruk van wat we in zo’n korte tijd hadden neergezet en had grootse plannen met de unieke productformule.” Maar toen brak de kredietcrisis uit. “Ineens moesten we met beperkte middelen onmogelijke groei bewerkstelligen. Omdat de integratie van een jong, dynamisch merk in een zo’n ‘corporate omgeving’ ook nog wat voeten in de aarde heeft, hebben we na maanden zwoegen en lang overleg, uiteindelijk besloten het weer zelf te gaan doen.”
De nieuwe setup beschrijft Peter van Veldhoven als ‘lean & mean’: “Flexibiliteit is een must in deze tijden, zeker als klein merk moet je in staat zijn mee te buigen met je distributeurs en retailers.”
De tassen van Tagger bestaan uit losse onderdelen die eenvoudig gecombineerd en verwisseld kunnen worden. Momenteel is het merk in meer dan 10 landen actief, voornamelijk in Azië. Binnenkort zal distributie gestart worden in o.a. Frankrijk, Zwitserland, Zuid-Korea, Taiwan, Hong Kong en China. Online is het merk wereldwijd verkrijgbaar.