Tassenmerk Daniel Ray lanceert nieuw logo
bezig met laden...
Al bijna twintig jaar bepaalt tassenmerk Daniel Ray met haar aantrekkelijk geprijsde en trendactuele tassen het straatbeeld in veel Europese landen.
De vraag naar Daniel Ray tassen verspreidt zich over 45 landen, in totaal worden jaarlijks zes miljoen tassen afgezet. Afgelopen vrijdag lanceerde het tassenmerk onder kritisch oog van al haar internationale agenten een nieuw logo. Het nieuwe logo is de eerste aanzet tot een nieuwe strategie en merkpositionering die binnen nu en een jaar moet worden doorgevoerd.
Een nieuw logo voor Daniel Ray blijkt onderdeel van een groter plan. Moederbedrijf Paré b.v kiest voor een geheel nieuwe strategie en merkpositionering omdat de tassenmarkt definitief aan het veranderen is. Zo introduceren de grotere winkelketens tassencollecties die razendsnel inspelen op heersende trends. Aantrekkelijk geprijsde tassen worden tegenwoordig overal aangeboden. Gevolg hiervan is dat één van de grootste groep afnemers van Daniel Ray, de lederwaren-speciaalzaken, steeds meer waarde hechten aan concurrentie vrije producten. Met de nieuwe koers probeert Paré beter te voldoen aan de eisen van de klant en ontwikkelingen in de markt.
"Een nieuw logo voor Daniel Ray is een eerste stap. Daarnaast introduceren wij volgend jaar een vijfde tassenmerk op de markt. Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen, de naam houden we nog even geheim," aldus Koos Hoving, algemeen directeur van Paré b.v. Met het nieuw te introduceren tassenmerk probeert Paré aan de wensen van de lederwaren-speciaalzaken te voldoen. Het bedrijf presenteerde eerder deze maand haar vernieuwde strategie aan Lecombi B.V. De toonaangevende inkoopgroep binnen de zelfstandige ondernemende lederwaren-speciaalzaken reageerde positief op de plannen van Paré, in de volksmond beter bekend als "de tassenkoning uit het Noorden."
Het bedrijf heeft zichzelf ten doel gesteld alle veranderingen vóór de zomer van 2009 door te voeren.