Tax Free shoppen in de lift
bezig met laden...
Ondanks het moeilijke economische klimaat zitten Tax Free Shopping uitgaven nog steeds
in de lift. In de eerste vier maanden van 2012 zijn de buitenlandse bestedingen met 45 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van Global Blue, een internationale organisatie die zich richt op de optimalisatie van reizigersbestedingen.Van het totale aantal Tax Free bestedingen wordt 65 procent uitgegeven aan luxegoederen. De verkoop van luxeproducten zijn gestegen met 51 procent ten opzichte van een jaar eerder.
De voornaamste groei was te zien in de maanden januari, maart en mei. De groei is te verklaren door de vakantieperiodes van internationale reizigers en de start van het toeristenseizoen in Nederland. Uit de cijfers blijkt dat met name toeristen uit China, Rusland, Indonesië, Hongkong en Maleisië luxegoederen kopen op reis naar Nederland. Voor hen is het een belangrijke reden om het buitenland luxegoederen aan te schaffen, omdat deze in Europa goedkoper zijn.