• Home
  • V1
  • Columns
  • Tenue de Nîmes viert verjaardag met speciale tas

Tenue de Nîmes viert verjaardag met speciale tas

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Ter ere van het driejarig bestaan van de Amsterdamse

denimwinkel Tenue de Nîmes, heeft de winkel een limited edition tas gelanceerd, in samenwerking met het merk Tracelteq. Het gaat om een tas van Italiaans leer en Japans chambray, een in Toscane handgemaakte stof. Van de tas komen vijftig exemplaren op de markt.

De tas, in de vorm van een laptoptas, kost 395 euro en is verkrijgbaar in de winkel van Tenue de Nîmes en op Travelteq.com. Travelteq is een Amsterdams label wat is opgezet door Maarten van den Biggelaar, de man die ook het tijdschrift Quote in het leven heeft geroepen.

Tenue de Nîmes werd drie jaar geleden opgericht door René Strolenberg en Menno van Meurs. De winkel, gelegen aan de Elandsgracht in Amsterdam, heeft een industriële uitstraling: sober maar stijlvol. Tenue de Nîmes zet zich met het thema ‘Made in Europe’ af tegen productie in lagelonenlanden zoals China. De naam verwijst naar de Franse plaats waar denim oorspronkelijk vandaan komt.

Onlangs viel Tenue de Nîmes in de prijzen tijdens de uitreiking van de ING Retail Jaarprijs. De Amsterdamse jeanswinkel was volgens de jury het meest innovatief. Het commentaar luidde: “Tenue de Nîmes doorkruist de traditionele paden in de modedetailhandel. Geen uitverkoop in de winkel, geen overbodige collectiewisselingen en geen prijscommunicatie. Tenue de Nîmes weet nieuwe media op een uiterst innovatieve manier te verenigen met traditionele media en real life experiences. Tenue de Nîmes is heaven voor jeansbelievers van over de hele wereld, van Amsterdam tot Tokio en van New York tot Parijs.”


Tenue de Nimes
Tracelteq