The New Yorker verslaat weer records
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het Duitse concern The New Yorker behaalde afgelopen
jaar – net als in 2008 – een fikse omzetgroei. Waar in 2008 nog een omzetgroei van 16 procent werd gerealiseerd, groeide The New Yorker ook in het slechte economische jaar 2009. Het bedrijf behaalde een plus van 14 procent (gemeten naar de beurswaarde). De totale omzet bedroeg 1,6 miljard euro.Succesvol waren vooral de betreding van nieuwe markten Italië en Portugal. En ook in de Russische markt werd een basis gelegd. Tegelijkertijd met de franchise openingen werden ook eerste retail-outlets geopend. Daarmee kwam het totaal met 105 nieuwe verkooppunten in 2009 op 772 winkels in 27 landen.
Voor 2010 heeft de groep het plan verder uit te breiden. Het betreden van de Montenegrijnse en Luxemburgse markt staan op de planning. Ook staat groei op de agenda in de markten waar het label reeds is. Een 120- tot 140-tal openingen zal hieraan bijdragen.
New Yorker
the new yorker