The Red Rail
bezig met laden...
Een collectie niet te koop voor geld, maar in ruil voor bloed. Dat is de onlangs op AIFW
gepresenteerde collectie ‘The Red Rail’: 35 items voor dames en heren, gecreëerd door 18 opkomende modetalenten onder toeziend oog van modeontwerper Claes Iversen.The Red Rail is een project met als doel nieuwe bloeddonoren aan te trekken en het geven van bloed onder de aandacht te brengen bij jongeren. Dit is noodzakelijk omdat de kans bestaat dat in minder dan drie jaar tijd een tekort aan bloeddonoren ontstaat als gevolg van de vergrijzing en de hoge leeftijd van donoren van nu. Het intiatief komt van het ideëel maatschappelijk betrokken communicatiebureau ‘Stichting Nobel’ en hoofdsponsor van dit project is Stichting Doen.
De collectie wordt over een half jaar ‘verkocht’ en wordt daaraan voorafgaand twee weken - in januari - gepresenteerd bij de ‘Young Designers United’ winkel in Amsterdam. Tot die tijd zijn de kledingstukken alleen te bewonderen op de website. Zes maanden lang kunnen geïnteresseerden zich inschrijven op een favoriet item door middel van een email met daarin het gewenste kledingstuk, de contactgegevens en het belangrijkste: het donornummer. Uit alle inschrijvingen zal de organisatie winnaars benoemen.