• Home
  • V1
  • Columns
  • Theyskens artistiek directeur Theory

Theyskens artistiek directeur Theory

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Belgische ontwerper Olivier Theyskens,

die modehuis Nina Ricci in 2009 verliet, is aangesteld als artistiek directeur van het Amerikaanse merk Theory. Theyskens is samen met een creatief team van 25 man verantwoordelijk voor de hele collectie van het label, met ingang van seizoen herfst/winter 2011.

Fast Retailing, het moederbedrijf van Theory, werkt sinds mei dit jaar met de ontwerper samen. Theyskens heeft namelijk een capsulecollectie gemaakt, genaamd ‘Theyskens for Theory’, voor lente/zomer 2011.

Theory werd in 1997 opgericht als damesmodelabel. In 1999 kwam daar mannenmode bij. Het bedrijf werd in 2003 overgenomen door de Japanse licentiehouder, Link International. Inmiddels is het bedrijf van Fast Retailing, dat tevens het moederbedrijf is van het Japanse modelabel Uniqlo.

Fast Retailing
THEORY
Theyskens