• Home
  • V1
  • Columns
  • Thuiswinkel Awards: publieksprijzen voor modewinkels

Thuiswinkel Awards: publieksprijzen voor modewinkels

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bij de vakprijzen van de Thuiswinkel

Awards, viel er geen enkele modewinkel in de prijzen. Maar bij de publieksprijzen vielen Wehkamp, Simplycolors, Neckermann, Vente-Exclusive en Omoda in de prijzen.

Wehkamp won in twee verschillende categorieën: damesmode en wonen. Simplycolors won in de categorie baby & kind, Neckermann was het meest geliefd voor herenmode, schoenen het publiek het liefst aan via Omoda.nl en in de categorie lingerie & ondermode won online shoppingcommunity Vente-exclusive.com.

In totaal wonnen twintig webwinkels een publieksprijs van de ThuisWinkel Award XL. In februari en begin maart hadden consumenten de mogelijkheid alle deelnemende webwinkels te beoordelen. In maart brachten consumenten hun stem uit op hun favoriete webwinkel. De prijzen voor kleine webwinkels werden al eerder uitgereikt. Onder andere Topvintage.nl, Cravattapelliano.com, Slogggies.nl, Wijdeman.nl, Boumanonline.nl en Brunottishop.com kregen een prijs.

Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org: “De winnaars zijn een voorbeeld en stimulans voor de branche en een impuls voor het imago van webwinkels in Nederland. In 2011 is de omzet van webwinkels weer toegenomen, ondanks de economische tegenwind.”

De vakjury reikte ook vier prijzen uit. De beste webwinkel is Coolblue.nl. De prijs voor de beste mobiele webwinkel ging naar Greetz.nl. Chocstar.nl was de beste startende webwinkel. En Intrastores.com won de cross border e-commerce award.

Neckermann
Omoda
Simplycolors
Thuiswinkel Awards
Thuiswinkel.org
Vente Exclusive
Wehkamp