• Home
  • V1
  • Columns
  • Timberland haalt groene ambitie niet

Timberland haalt groene ambitie niet

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amerikaanse schoenenproducent Timberland heeft

aangekondigd dat het bedrijf de uitstoot van broeikasgassen met 38 procent heeft verminderd. Vijf jaar geleden presenteerde het merk een vijfjarenplan, waarin de ambitie stond de uitstoot met 50 procent te verminderen.

Het Amerikaanse schoenenlabel heeft het doel, om de uitstoot van broeikasgassen met 50 procent te verminderen in vijf jaar, niet gehaald. Betsy Blaisdell, manager in environmental stewardship verklaart waarom het Timberland niet lukte om het doel te bereiken. “Veranderingen in ons bedrijf gingen gepaard met vele reizen van medewerkers.” Toch is het bedrijf niet negatief. “We zijn van plan dit doel te bereiken tegen 2015,” zegt Blaisdell. Timberland heeft onder andere de aanpassing van de LED-verlichting op de planning staan. Ook wil het bedrijf het reizen van medewerkers verminderen en energie gebruiken uit duurzame bronnen.

In 2009 opende Timberland een ‘groene winkel’ in Amsterdam. Inmiddels is bijna 90 procent van de gehele winkelinrichting recyclebaar. Timberland streeft naar ‘groene winkels’, waarbij het interieur van de winkel bestaat uit materialen die voorheen waren verwerkt in houten vloeren en meubels.

Het schoenenmerk voelt zich maatschappelijk verantwoordelijk om de schoenen zo milieuvriendelijk mogelijk te produceren. Volgens Timberland staat het merk voor: liefde voor de natuur, outdoor leven en maatschappelijke betrokkenheid.

Timberland