TNT Fashion Group speelt in op fashion trends
bezig met laden...
TNT Fashion Group is marktleider op het gebied van logistieke
dienstverlening ten behoeve van de fashion, retail en lifestyle industrie. Wereldwijd draagt TNT Fashion zorg voor het afhalen, opslaan en afleveren van zowel hangende als verpakte goederen.Flexibliteit en gewaarborgde consistentie staan hierbij hoog in het vaandel. Immers in de, in fashion en lifestyle, gespecialiseerde tak van TNT weet men als geen ander dat de wereld van kleding, tassen, schoenen, accessoires en cosmetica zich kenmerkt door een voortdurende wisselwerking tussen alle continenten.De mode trends worden vandaag gezet en dienen bij voorkeur morgen bij de klant aangeboden te worden. Volgens TNT Fashion Group zijn het momenteel met name nieuwe Aziatische en Amerikaanse mode concerns die de Europese klant benaderen. Prognoses voorzien de komende 3 tot 5 jaar een omzetgroei van 30 tot 50 procent.
Gerenommeerde Europese en Amerikaanse retailers en designers als M&S Mode, Michael Kors, Douglas, Donna Karan, marlies dekkers, Hush Puppies en Fila besteden al sinds jaar en dag of transport en/of opslag van hun product uit en maken op grote schaal gebruik van de op maat gesneden logistieke oplossingen waarover TNT Fashion beschikt. Daarbij moet worden gedacht aan warehouse management systeem toepassing, totale EDI integratie, fiscale en douane technische afhandeling, tracking and tracing vanaf magazijn of via internet, geïntegreerde afrekening, management rapportage op basis van KPI’s en Service levels, VAS en kwaliteitscontrole.
Zich volledig bewust van de enorme vlucht die de E-commerce business maakt is TNT Fashion Group er van overtuigd dat een optimale verwerking van dit product, inclusief retourzendingen, steeds belangrijker wordt. Het stelt haar klanten in staat om de consument beter te bedienen. Als een blauw truitje van merk X in maat 38 in Groningen niet meer op voorraad is en zojuist in Maastricht is geretourneerd kan TNT Fashion snel de match maken.
Ondanks de economische crisis, die vanzelfsprekend ook zijn impact heeft gehad op het bedrijf (met ruim 2000 medewerkers) heeft men de omzetgroei weten te handhaven.
TNT Fashion Group heeft niet alleen een zakelijk gezicht. In 2002 is de TNT moedermaatschappij een samenwerkingsverband aangegaan met het Wereld Voedsel Programma van de Verenigde Naties, genaamd Moving the World, dat uit diverse hulpverlenende onderdelen bestaat zoals o.a. het School Feeding Program, Directe Noodhulp bij calamiteiten, Fondsenwerving middels overheidssubsidie. Op vrijwillige basis worden veel getrainde TNT medewerkers all over the world – Vietnam, Gambia, Nicaragua – uitgezonden om op locatie diverse vormen van hulp te verlenen.