Het Italiaanse luxeconcern Tod's heeft in het eerste kwartaal tot 31 maart een omzetstijging van

8 procent naar 263,2 miljoen euro gerealiseerd.

Het bedrijf, dat merken als Hogan, Fay en het Franse schoenenmerk Roger Vivier onder zijn hoede heeft, behaalde met het merk Tod's het beste resultaat. Tod's boekte een omzet van 137,5 miljoen euro, een stijging van 13,4 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De advertentiecampagne met actrice Gwyneth Paltrow in de hoofdrol bleek een enorm marketingsucces en trok wereldwijd nieuwe klanten.

Vorige week kondigde topman Diego Della Valle de herlancering van het modemerk Schiaparelli in maart 2013 aan. Della Valle kocht Schiaparelli in 2007. Vooralsnog is niet bekend wie de creatieve leiding over het Italiaanse merk krijgt. Het merk stond vorige week al in de schijnwerpers vanwege een tentoonstelling van Prada en Schiaparelli in het New Yorkse Metropolitan Museum.

De hardst groeiende gebieden waren het Verre Oosten en emerging markets, aldus Tod's. De vergelijkbare omzet steeg er met maar liefst 48,7 procent naar 61,1 miljoen euro.
 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN