Tokyo Trends 1: Opening Ceremonies
Door FashionUnited
bezig met laden...
Tokyo, alleen de vele mondkapjes herinneren
ogenschijnlijk nog aan de grote ramp....een boeiende metropole vol contrasten, Snoezige Gothics versus roze 'Little Pony' Lolita's, wolkenkrabbers naast mooie kleine huisjes omgeven door veel verzorgd groen en rennende managers versus zeer trage eet rituelen...(lijkt wel of elke dame hier een issue heeft met voedsel, zo traag wordt een blaadje sla in stukjes gesneden..), zomaar wat voorbeelden van deze wonderlijke 'spic & span' samenleving waar alles tot in de puntjes toe verzorgd is.Ook in Retail, zichtbare contrasten, bekende grote warenhuizen en kleine 'niche' zaakjes van circa twee vierkante meter. Nu zie je dit veel in Azie, alleen in Japan is alles net even wat meer verzorgd met veel gevoel voor stijl en esthetiek. Bij ons is Japan/Tokyo toch voornamelijk bekend om zijn High Fashion Denim, maar er is zeker meer. Bijvoorbeeld een van de drie vestigingen 'Opening Ceremonies', (verder alleen in LA en NYC) in Shibuya. Een inspirerend mini life style warenhuis in de stijl van een Dover Street Market of Colette waar de zorgvuldig geselecteerde collectie met hoog 'wil ik hebben' gehalte, smaakvol en speels gepresenteerd wordt.
Lust voor het oog (en must voor de VM -er)! Glazen vitrines, altijd goed voor product presentaties, zijn bij Opening Ceremonies op onderscheidende wijze naar een niveautje hoger getild, fixtures zijn afwijkend maar zeer doeltreffend en tal van creatieve uitspattingen waardoor 'Shoppen is Fun' werkelijkheid wordt. Dat kan een grote kijkdoos zijn, stoelen aan het plafond of een door gezaagd matras waarop een stervensduur jurkje gepresenteerd wordt, het ziet er allemaal goed uit. Enfin, zo wordt winkelen een Shopping Experience. Een mooi voorbeeld.
Enjoy!
Creatieve merchandising, de Opening Ceremony Beestenboel..
Speelse vitrines en winkel meubilair
'Kijkdozen' presentatie
Stoelen aan het plafond en zwevende lampenkappen, nieuw soort 'hangende presentatie'
De folder, mooi in lijn met uitstraling winkel, ligt niet alleen in de winkel, ook in de hippe lunchcafe's in andere buurten als Daikanyama
Afwijkend type fixture
Doorgezaagd matras met onbetaalbaar jurkje, maar wel een erg leuk gezicht
Facade en doorkijk etalage
queenofretail
Queen of Retail
tokyo trends