• Home
  • V1
  • Columns
  • Tokyo Trends 2: Windows Closed!

Tokyo Trends 2: Windows Closed!

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Trends, ze zijn sneller en sneller gedateerd en volgen elkaar nog sneller op. En

net zoals het in de mode gaat, gaat het ook met retailtrends, over zichtbare contrasten. Het modebeeld transformeert van een lage taille naar hoge taille, van mini naar maxi en van strak naar wijd. Contrasten die de modewereld dynamisch houden en vooral ook het 'wheel of retail' draaiende.
Zo manifesteren ook zichtbare contrasten in de retail. Denk bijvoorbeeld van Multi Brands naar Mono Brands, van Gesloten naar Open Winkelpui en dan nu weer .. van de Open Front Etalage naar Windows Closed..!

Niets meer van 'Show the Merchandise', 'Hide it & Hype it' is nu het devies om je onderscheidend te bewegen binnen het retail landschap.
We kennen het al van Abercrombie & Fitch waar de mooie lachende torso je naar binnen lokt, en waar je zelfs mee op de foto mag. In Tokyo springen ze weer heel anders om met deze trend. Meer op ingetogen en intrigerende wijze. Dat kan zich bijvoorbeeld uiten in architectonische uitspattingen, leuke teksten in neon of wapperende gordijntjes waarachter de exclusieve denims leuk verstopt zijn. Overal wordt overigens zeer veel aandacht besteed aan Visual Merchandising, maar wat verwacht je anders in Japan?

Creating a Buzz nieuwe stijl, het is spannend, maakt mensen nieuwsgierig en er valt wat te ontdekken. Bovendien minder intimiderend, je stapt tenslotte minder snel een lege winkel binnen waar verveelde winkelbediendes je arrogant aanstaren....
De 'gesloten winkels ' in Tokyo doen het goed! Overal was het druk, aanzienlijk drukker dan bij klassieke open winkelconcepten en zeg nu zelf, het ziet er toch leuk uit?
En het is weer eens iets anders!

Achter de gordijntjes Trendy Mode, Excl. denims en een drukte van belang!


Intrigerende winkelfacades geven niets of heel weinig weg...


Onverwacht, het is niet wat het lijkt...


Je moet er wel wat voor doen, maar nieuwsgierigheid en moeite wordt beloond!


Ok, een beetje van de collectie dan.... En met rookbankje!


Maar dan binnen ?!?!


Que
en of Retail, Eugenie Bürer is creatief marketingexpert in de mode, sport en retail. In het verleden heeft zij o.m. gewerkt met Nike, de Bijenkorf, Hema, Mexx en V&D. Iedere maand beschrijft en fotografeert zij voor FashionUnited een bijzondere (internationale) retailformule.
Queen of Retail
queenofretail
tokyo trends