True Religion: omzet daalt, winst stijgt in Q2
Door FashionUnited
bezig met laden...
Amerikaans jeansmerk True Religion zag in het tweede kwartaal
de winst met 3,6 procent naar 9,8 miljoen dollar (7,9 miljoen euro) stijgen. Daarmee overtrof het merk de marktverwachtingen maar verloor vertrouwen als gevolg van een minder robuuste omzet en een zwakke prognose voor het volledige boekjaar.De omzet steeg gedurende het kwartaal met 6,8 procent naar 104,9 miljoen dollar (852.000 euro). Analisten hadden een omzetprognose van 107,3 miljoen (87,1 miljoen euro) gemaakt. Op eigen bodem presteerde het merk goed, maar de buitenlandse omzet moest het ontgelden met een daling van 2 procent naar 17,7 miljoen dollar (14,4 miljoen euro). Vooral in Korea en Canada daalde de omzet. Ook waren de reacties op de nieuwe jeansmodellen voor dames zeer lauw.
"We hebben ons omzetplan niet gehaald, met name door de zwakke reactie op ons voorjaar- en zomerassortiment," aldus True Religion topman Jeffrey Lubell. Bestuurslid Lynne Koplin lichtte dit toe door toe te geven dat het merk 'te agressief' was geweest met de introductie van nieuwe modellen voor vrouwen. "Terwijl we alle moeite blijven doen om onze klanten een spannend assortiment te bieden, zullen we strategisch moeten zijn in de manier waarop we nieuwe concepten introduceren en een betere balans moeten bewaren tussen nieuwe collecties en de stijlen waarmee onze trouwe klanten bekend zijn."
Het bedrijf heeft inmiddels 116 winkels in de VS en 23 filialen daarbuiten.
True Religion