Uitbreiding stuwt omzet Cdon Group
Door FashionUnited
bezig met laden...
De Zweedse Cdon Group, het concern achter (o.m.) internetwinkels Nelly.com (kleding) en
Heppo.com (schoenen), heeft in het derde kwartaal van het lopende boekjaar de netto-omzet met 61 procent zien stijgen naar 826,4 miljoen Zweedse kronen (90 miljoen euro). De netto winst daalde van 19,3 miljoen kroon in dezelfde periode vorig jaar naar 11,5 miljoen kroon (1,25 miljoen euro) in 2011.Over de eerste negen maanden is de netto omzet met 45 procent gestegen van 1,4 miljard naar 2 miljard Zweedse kronen (227,9 miljoen euro). De operationele winst steeg van 281,2 miljoen naar 372,8 miljoen kroon (40,7 miljoen euro). De netto winst bedroeg 34,6 miljoen (3,7 miljoen euro) tegen 64,2 miljoen kroon vorig jaar.
Cdon Group heeft het afgelopen jaar flink geïnvesteerd in uitbreiding van de webshops naar nieuwe landen waaronder Nederland. Modewebshop Nelly.com is dit jaar in twintig nieuwe landen in de EU geïntroduceerd. Naast webshops voor kleding en schoenen heeft de groep ook internetwinkels voor keukenapparatuur, boeken, speelgoed, sportartikelen en voedingsupplementen, natuurproducten en meubels.
CDON Group