• Home
  • V1
  • Columns
  • Under Armour kledingomzetgroei neemt af in Q3

Under Armour kledingomzetgroei neemt af in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse sportmerk Under Armour zag de kledingomzet in het derde kwartaal minder hard groeien en waarschuwde

dat dit volgend jaar ook het geval zou zijn. Vraag naar de geliefde buitensportkleding met speciale keramische coating neemt af, waardoor het groeiniveau van het afgelopen jaar onmogelijk op peil kan blijven. Als gevolg van het bericht, daalden de aandelen met 6,4 procent.

 

De omzet steeg in het derde kwartaal met 30 procent naar 937,9 miljoen dollar (740,9 miljoen euro), dankzij de goede verkoop van schoenen die compenseerde voor de dalende vraag naar kleding. De kledingomzet, die driekwart van de totaalomzet vertegenwoordigt, steeg slechts met 25,6 procent, vergeleken met stijgingen van 30 procent in de afgelopen kwartalen.

De nettowinst bedroeg 89,1 miljoen dollar (70,4 miljoen euro), een stijging van 22 procent. Hiermee overtrof het bedrijf de verwachtingen van Wall Street.

Het bedrijf verwacht dit boekjaar ook een omzetstijging van 30 procent, vergeleken met 27 procent in 2013. De prognose voor 2015 is echter minder gunstig, met een verwachte omzetstijging van slechts 22 procent.

Under Armour