• Home
  • V1
  • Columns
  • Uniqlo breidt fors uit in VS

Uniqlo breidt fors uit in VS

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Japanse modeketen heeft grote uitbreidingsplannen. Dit najaar alleen opende de keten 18 winkels in de Verenigde Staten, waarmee het totaal 39

Noord-Amerikaanse verkooppunten bedraagt. Dit houdt in dat het bedrijf nog een lange weg te gaan heeft. Oprichter Tadashi Yanai zei al eerder dat Uniqlo per 2020 10 miljard omzet in de Verenigde Staten zou genereren en daar tegen die tijd 1.000 winkels zou hebben.

Volgend jaar draait het allemaal om omzet genereren," zei Larry Meyer, Uniqlo topman in de Verenigde Staten, in een interview met WWD. "We willen de doelstellingen van de heer Yanai behalen. We moeten ontzettend hard groeien."

Uniqlo wil de Verenigde Staten veroveren met fysieke winkels en e-commerce. "Onze strategie is gemak voor de klant en een showroom voor toeristen, het merk aan hen introduceren en herkennen dat de e-commerce groeit naar mate er meer winkels komen," aldus Meyer.

Het merk investeert ook inhoudelijk in de collectie. De nieuwe creatief directeur LeAnn Nealz vond de collectie 'enigszins' uniseks en heeft wat meer vrouwelijke stukken, waaronder tien nieuwe jurken, toegevoegd. Nealz gaf aan WWD toe dat het moeilijk was om sommige ontwerpen erdoor te krijgen bij de 'praktisch ingestelde' Japanners. "Het is een heel andere cultuur."

Uniqlo