De Japanse modeketen Uniqlo wil graag uitbreiden in Europa en overweegt een winkel openen in Nederland.

Dat zei Tadashi Yanai, topman van moederbedrijf Fast Retailing tegen het FD.

De bekendheid in Europa is aanzienlijk gestegen, laat Yanai weten. “Nederland is het middelpunt van de Europese handel. Ik wil er zeker snel onze eerste winkel beginnen.”

Onlangs opende de Japanse modegigant al een winkel in Antwerpen. Volgens vastgoedmarkt.nl zoekt het bedrijf al naar een geschikt pand voor een flagshipstore in Amsterdam.

Uniqlo wordt gezien als de ‘Zara’ van Japan, die zich richt op basics in plaats van trendy mode. In de jaren tachtig bouwde het merk vanuit West-Japan een keten van meer dan 800 winkels op, met als focus het Japanse platteland. In het buitenland expansieert Uniqlo juist door kledingwinkels te openen in populaire en dure winkelstraten, waaronder op Regent Street en Oxford Street in Londen en Tauentzienstraße in Berlijn. Het modemerk maakt deel uit van Fast Retailing, waar ook merken als Princesse Tam-Tam, Theory en Comproir des Cotonniers onder vallen. Fast Retailing heeft als doel om in 2020 de grootste retailer ter wereld te worden.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN