• Home
  • V1
  • Columns
  • 'UnitedStyles is innovatief en wenselijk'

'UnitedStyles is innovatief en wenselijk'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

UnitedStyles staat op nummer 3 in de top 10

'Most innovative companies in China' van Fast Company, een Amerikaans bedrijf gericht op technologie en economie.

Het modebedrijf van Xander Slager, Marc van der Chijs, Joop Dorreseijn en Dirk Lorré verdient de derde plek volgens Fast Company omdat de consument alle touwtjes in handen heeft. "De kleding is opvallend wenselijk, draagbaar en betaalbaar," is het commentaar.

Hoe het werkt: consumenten kunnen hun eigen damescollectie – in de toekomst wordt mogelijk uitgebreid naar herenkleding – samenstellen via UnitedStyles.com. Jurken en shirts kunnen via een programma worden aangepast naar de smaak van de consument. Ook kleuren en dessins kunnen naar eigen inzicht ingevuld worden. Vervolgens komt er een 3D versie op het scherm en kan de klant beslissen of zij dit product wil aanschaffen. De besteltijd is momenteel een maand, maar dat moet teruggebracht worden tot een week. Kosten: tussen de tachtig en honderd euro. Hoewel de ondernemers woonachtig zijn in Shanghai, richten ze zich niet op de Chinese consument, maar op Engelstalige klanten.

Fast Company
UnitedStyles