USG wil uitbreiden in buitenland
bezig met laden...
De Unlimited Sports Group (USG) wil haar horizon verbreden en heeft daarom USG International
opgericht. Het nieuwe bedrijfsonderdeel moet zich richten op de ontwikkeling van zowel de merken binnen USG als de retailconcepten internationaal.USG heeft Steve Preston - momenteel COO - aangesteld als hoofd van de afdeling International Brand and Retail Development. Hij zal tevens deel blijven nemen aan de Raad van Bestuur van het bedrijf. Pascal Kouwenhoven is benoemd tot hoofd van USG Retail. Kouwenhoven werkt al achttien jaar voor het bedrijf, in verschillende leidinggevende functies. Zijn laatste functie was Strategic marketing director.
Reden voor het Nederlandse sportconcern USG om over de Europese grenzen heen te kijken is onder andere de aankoop van de merken Tenson en Valsport, de afgelopen twee jaar.
Op welke landen USG International gaat focussen is nog niet bekend. Wel dat het kantoor van USG International in het Verenigd Koninkrijk is gevestigd. Momenteel richt USG zich vooral op de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwiterland, Frankrijk en Scandinavië. Het sportconcern heeft zestien merken in beheer als Cars en Perry Sport en in totaal 272 winkels.