• Home
  • V1
  • Columns
  • Van de Velde plust in H1

Van de Velde plust in H1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De eerste helft van 2009 heeft goed uitgepakt voor het Belgische lingerieconcern Van de Velde.

Van mei tot juni groeide de geconsolideerde omzet -inclusief het in juni 2008 aangekochte merk Sardá- met 7,8 procent. Zonder de omzet van deze nieuwe aanwinst nam de omzet met een procent toe. De omzet over de eerste helft van het jaar kwam mét Sarda uit op 72,9 miljoen euro, zonder Sardá is dat 68,2 miljoen euro.

Voor de rest van het jaar verwacht Van de Velde een gelijkwaardige voortzetting van de activiteiten, al komt de omzet waarschijnlijk lager uit dan in de tweede helft van 2008. Het bedrijf is een van de belangrijkste spelers in de sector van luxueuze dameslingerie. De langetermijnstrategie dat het bedrijf voor ogen heeft, is gebaseerd op het uitbouwen en de ontwikkeling van de merken op het gebied van pasvorm, stijl en mode, vooral in Europa en Noord-Amerika.

MarieJo
Van de Velde