Veiligheidsscan scoort
Door FashionUnited
bezig met laden...
De campagne Derving Doodzonde is een succes. Sinds de start begin februari zijn ruim
honderd aanmeldingen voor het laten uitvoeren van een veiligheidsscan genoteerd. Met de campagne willen Mitex en het Ministerie van Economische Zaken ondernemers stimuleren het veiligheidsniveau in winkels te verhogen. Tegelijk helpt het derving te verminderen. Wekelijks melden zich ondernemers aan die hun winkels gratis willen laten doorlichten door een adviseur. Het laten uitvoeren van de scan is gratis.De modedetailhandel kampt met criminaliteit. Behalve alle ellende en rompslomp die dit oplevert, gaat winkelcriminaliteit ook vaak gepaard met derving. Ondernemers lopen gemiddeld 1% van de inkoopwaarde mis. Vooral kleine bedrijven nemen door gebrek aan kennis, prioriteit, tijd en geld (te) weinig preventieve maatregelen. De campagne heeft als doel winkels op een klantvriendelijke manier veiliger te maken en tegelijkertijd derving te verminderen.
Mitex
veiligheidsscan
Winkeldiefstal