• Home
  • V1
  • Columns
  • Vernieuwde Jewels & Watches scoort punten

Vernieuwde Jewels & Watches scoort punten

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De bezoekersaantallen van het vernieuwde Jewels & Watches zitten duidelijk in de lift. Dat werd nog eens goed duidelijk tijdens het Jewels & Watches Classic Event,

dat maar liefst 35% meer bezoekers trok dan vorig jaar. Van zondag 31 augustus tot en met dinsdag 2 september jl. reisden in totaal 2.992 vakbezoekers af naar Utrecht, waar in een 'World of Glamour' de nieuwste collecties op het gebied van horloges, juwelen en gouden - en zilveren sieraden werden gepresenteerd. Niet alleen overtrof het bezoekersaantal alle verwachtingen, ook wat betreft de sfeer en geplaatste orders scoorde het event hoge punten. Zoals een van de deelnemers omschrijft: " Het was een old time high!". De organisatie gaat er van uit dat dit jaar dan ook wordt voldaan aan de doelstelling van het vernieuwde juwelierscentrum voor dit jaar; een totale stijging van het aantal bezoekers met 12%. Het behaalde succes is het resultaat van de gezamenlijke inspanningen en investeringen van zowel exposanten als de organisatie. Samen zetten zij het vernieuwde Jewels & Watches neer, met o.a. een nieuwe look, eigen events en onderscheidende huisstijl.

Buitenlands bezoek

In totaal bezochten 2.992 bezoekers het event, waar ruim 55 exposanten de nieuwste trends en collecties op het gebied van juwelen, horloges en gouden en zilveren sieraden lieten zien. Maandag 1 september was met 1.616 vakbezoekers de drukst bezochte dag van het Fall Classic Event. Zondag 31 augustus trok het event 906 bezoekers, dinsdag 2 september waren dit er 470. Opvallend was ook de aanwezigheid van verschillende buitenlandse bezoekers. Zo waren er o.a. Engelse en Belgische juweliers aanwezig. Tijdens het Jewels & Watches Spring Classic Event werd ook al een stijging ten opzichte van de Voorjaarsbeurs in 2007 gerealiseerd.

Het nieuwe Jewels & Watches

Het Fall Classic Event is een van de vier eigen nieuwe events van Jewels & Watches. Deze maken onderdeel uit van het compleet vernieuwde Jewels & Watches, dat begin februari dit jaar officieel haar deuren opende. Het juwelierscentrum onderging voorafgaand aan de opening een complete metamorfose, waarbij zowel door de organisatie als de exposanten grondig werd verbouwd. Ruim 75% van de exposanten verbouwde of veranderde haar stand. Het resultaat is een verdieping met een compleet nieuwe look, uitstraling en indeling. Het nieuwe Jewels & Watches is trendy, luxe en gastvrij en sluit perfect aan bij het exclusieve en onderscheidende aanbod van zijn exposanten. Het bleef niet alleen bij de verbouwing, Jewels & Watches is sinds begin dit jaar ook een op zich staand merk binnen Trade Mart Utrecht. Een merk met een eigen huisstijl, website en haar eigen events die goed aansluiten bij de behoefte uit de markt.

Gastvrije sfeer

De exposanten van Jewels & Watches waren niet alleen te spreken over de bezoekersaantallen, maar ook over de sfeer die er heerste. Peter van Vuuren van Cookson Drijfhout: " Wij staan al bijna twintig jaar op Jewels & Watches en sinds lange tijd was het gewoon weer echt leuk om er te staan! We hebben niet alleen veel nieuwe contacten gelegd en goed verkocht, maar de stemming was ook bijzonder goed. Het draaide in tegenstelling tot voorheen niet alleen puur om de verkoop, maar juist ook om het creëren van een gastvrije sfeer met elkaar. Zo lieten wij op grote schermen het live concert van de Toppers zien. De nieuwe weg die we met elkaar zijn ingeslagen lijkt zijn vruchten af te werpen, mensen hadden weer het gevoel dat ze dit niet hadden mogen missen. Wat ons betreft had de catering nog beter gemogen, maar dat is een detail. We zitten met elkaar in een leerproces en daarin blijf je zoeken naar dingen die beter kunnen."

Hans Oosterwijk van EganaGoldpfeil: "Het Fall Classic Event was eigenlijk op alle punten geslaagd. Het aantal bezoekers hoog, de stemming zeer goed en de orders navenant. Je merkt dat het concept van het nieuwe Jewels & Watches aanslaat en bij klanten de nieuwsgierigheid wekt. Men was toch een beetje beursmoe, het geheel heeft een nieuwe impuls gekregen. Dankzij onze gezamenlijke inzet, investeringen en enthousiasme hebben we een nieuw concept neergezet, dat wordt begrepen. Er heerst ook een andere sfeer, waarbij beleving een belangrijke rol speelt. Net als veel andere deelnemers hebben ook wij behoorlijk geïnvesteerd om meer merkbeleving te creëren. Zo zijn onze fashion en value brands nu bijvoorbeeld duidelijk gesegmenteerd. We zijn met elkaar op de goede weg en gaan het concept nog verder ontwikkelen."

Ouderwets fêteren

Dennis Beute van Fossil: "Dit jaar zie ik duidelijk een stijgende lijn en de afgelopen beurs was een 'all time high'. We hebben met elkaar de neerwaartse spiraal waar Jewels & Watches in zat omgedraaid. Als deelnemers is het belangrijk dat we een goede sfeer creëren, dat we mensen ouderwets fêteren en er met elkaar een mooi feestje van maken! Wij hebben met Fossil dan ook uitgepakt en iedereen van lekkere hapjes voorzien en met cadeautjes naar huis gestuurd. Niet alleen zat de sfeer er goed in, we hebben ook goed kunnen verkopen, niet onbelangrijk! Volgend jaar gaan we met elkaar op deze weg verder, waarbij we iedere beurs een stukje beter worden. Een punt van aandacht is de communicatie, met name rond de twee nieuwe evenementen in januari en juni. Die moeten net zo in het systeem van mensen komen te staan als de voor- en najaarsbeurs."

Glamourus & trendy

De vakbezoekers werden van het Jewels & Watches Fall Classic Event kregen een goed overzicht van de laatste trends, absolute hebbedingen en nieuwe collecties op het gebied van juwelen en gouden en zilveren sieraden. Dit gebeurde in een glamourus en trendy omgeving, met tot in de puntjes verzorgde spetterende aankleding. Noviteiten waren o.a. de Boss Orange horlogecollectie van Beach Time International, EganaGoldpfeil met de Prestigelijn Cerruti 1881 en Junghans, de nieuwe collectie K-Swiss horloges van PeXhorba en een ebbenhout collier van Jeh Collection. Danish Design introduceerde de Martin Larsen series, een horlogecollectie. Een van de modellen uit de Martin Larsen series won de Red Dot Design Award 2008, een prestigieuze prijs voor hoogstaand design.

Plaza vol gastexposanten

Dankzij de grondige verbouwing heeft Jewels & Watches nu een vernieuwd bargedeelte, lounge en compleet nieuwe Plaza. Deze Plaza biedt tijdens evenementen plaats aan bijzondere presentaties, die tijdens de eerste drie evenementen werden verzorgd door de vaste exposanten. Tijdens het Fall Classic Event werd dit voor het eerst door gastexposanten verzorgd, die verder verspreid over de beursvloer stonden. Geheel in stijl met het thema World of Glamour was de nieuwe Plaza omgetoverd tot een glamourus decor.

ExpoJaarprijs

Gezien het succes van het compleet vernieuwde Jewels & Watches, doet de organisatie dit jaar mee aan de Nationale ExpoJaarprijs. Deze prijs, powered by Expovisie, wordt uitgereikt aan projecten die aantonen dat het medium live communicatie een succesvol integraal onderdeel binnen de totale marketingcommunicatiemix is. De prijs wordt 10 december a.s. uitgereikt in Ahoy' Rotterdam.

Data Jewels & Watches Events 2009

Jaarlijks organiseert Jewels & Watches vier evenementen die de trends en noviteiten van het aankomende seizoen laten zien. Dat gebeurt telkens weer op een andere, verrassende wijze, waarbij verbanden worden gelegd met het totale modebeeld. De vier Jewels & Watches Events zijn stuk voor stuk events met een eigen gezicht, sfeer en uitstraling. In 2009 ziet het programma er als volgt uit.

* zo 25 en ma 26 januari: Jewels & Watches Trends Event * zo 1 t/m di 3 maart: Jewels & Watches Love Event * zo 28 t/m ma 29 juni: Jewels & Watches Design Event * zo 30 aug. t/m di 1 sept.: Jewels & Watches Glamour Event

Trade Mart Utrecht

Trade Mart Utrecht is hét handelscentrum voor de Nederlandse detaillist en bestaat al ruim veertig jaar. Anno 2008 hebben ruim vijfhonderd exposanten hier een permanente showroom en jaarlijks bezoeken 90.000 inkopers Trade Mart Utrecht. Men komt niet alleen naar Trade Mart Utrecht om inkopen te doen, maar ook voor een totaaloverzicht van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Van woonaccessoires en keukengerei, gouden en zilveren sieraden, bijous en modeaccessoires, gadgets, wenskaarten, verpakkingen tot educatief speelgoed. Trade Mart Utrecht bestaat uit zeven verdiepingen. Trade Mart Utrecht organiseert jaarlijks een Nieuwjaarsbeurs, vier Jewels & Watches Events, Voor- en Najaarsbeurs en Sla uw Slag (uitverkoopbeurs).

Zie ook www.trademart.nl.


trademart