Vernieuwing in retail: van uitstel komt afstel
bezig met laden...
Nederlandse retailers moeten sneller innoveren. Dat concludeert
IG&H Consulting & Interim. Volgens het bedrijf was de cross channel retail omzet in 2010 30 miljard euro. Klantonderzoek wijst uit dat dit segment naar schatting groeit met 4 miljard per jaar. Ook hield IG&H Consulting & Interim interviews met CEO's. Hieruit bleek dat vernieuwingen vooral stuklopen doordat deze worden uitgesteld. Retail zou te veel gericht zijn op de korte termijn.Volgens het onderzoek shoppen nu voornamelijk jongere generaties ook op internet. Maar ouderen nemen dit gedrag snel over; een conclusie die het Centraal Bureau voor de Statistiek onlangs ook trok. Volgens IG&H Consulting & Interim zal het cross channel segment daarom per jaar met zo'n 4 miljard euro groeien per jaar. Nu zou het merendeel van de consumenten nog ontevreden zijn over de mogelijkheden die winkels bieden om ook online producten te bestellen.
Volgens IG&H Consulting & Interim spelen fysieke winkels nog vooral een rol bij niet-routine aankopen. Consumenten van kledingwinkels waren aardig tevreden over de inspiratie, oriëntatie en uitprobeermogelijkheden in de winkel. 75 procent van de ondervraagden gaf aan dit over het algemeen goed te vinden. In totaal ondervroeg het bedrijf 1700 consumenten.