In Denemarken opent Bestseller een tijdelijk winkel waar

online en offline mogelijkheden gecombineerd worden. Volgens Bestseller zal de gehele collectie beschikbaar zijn in de winkels, maar zal lang niet alles daadwerkelijk in de winkel hangen. De traditonele manier van mode-items in de winkel hangen is vervangen door productfoto’s.

In de winkel zullen computers staan om online te shoppen en op productfoto’s staan tevens QR-codes, waarmee consumenten met een smartphone product- en prijsinformatie kunnen opzoeken. Het personeel in de winkel is er vooral om alles uit te leggen.

“Op dit moment staan helaas veel winkelpanden leeg in Europa. En bij Vero Moda denken we dat pop-up winkels een geweldige manier zijn om gebruik te maken van die lege winkels,” zegt Henrik Matthiesen, retail directeur bij Vero Moda. “Een normale winkel heeft slechts ruimte voor een deel van de collectie, maar hier kunnen we mensen al onze ontwerpen laten zien.”

Vero Moda wil vaker pop-up winkels gaan openen, maar deze nieuwe concepten waarin online en offline winkelen wordt gecombineerd, zullen niet de bestaande winkels verdringen. “We zijn trots op onze winkels. De pop-up stores maken deel uit van multichannel retailing.”

De eerste 'pop-up online/offline shop' is gevestigd in de Deense stad Aarhus en zal nog tot en met Kerst open blijven.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN