• Home
  • V1
  • Columns
  • Vertrouwde namen en veelbelovende nieuwkomers op 13e editie van kleine fabriek

Vertrouwde namen en veelbelovende nieuwkomers op 13e editie van kleine fabriek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Op 3 en 4 juli wordt

alweer de dertiende editie van kleine fabriek gehouden. De organisatie van de internationale vakbeurs voor kindermode, -schoenen, accessoires en home & gift is volop in gang gezet en de beursvloer lijkt zich in snel tempo te vullen. Veel trouwe exposanten zijn van de partij, maar ook een aantal nieuwe merken hebben zich aangediend. Het aanbod ziet er veelbelovend uit en aan de aankleding wordt zoals altijd weer volop aandacht besteed.

De beursvloer van kleine fabriek vult zich ook deze zomereditie weer met een mooie mix van merken. Veel exposanten zijn als vanouds aanwezig en bovendien zijn een aantal gevestigde namen terug van weggeweest. Zo zijn we blij dat we Muy Malo en Molto Buffo opnieuw te mogen verwelkomen, evenals de merken Kenzo, Pepe Jeans en Chipie. Tevens maakt het Deense Ej Sikke Lej opnieuw zijn opwachting.

De naderende zomereditie kent ook een aantal spraakmakende nieuwkomers. Het populaire Nederlandse merk SuperTrash zal voor het eerst zijn kinderlijn tonen tijdens de kleine fabriek. En ook Smoob – in Duitsland al een grote hit – maakt tijdens kleine fabriek zijn debuut op de Nederlandse markt. Andere nieuwkomers die je niet mag missen zijn onder andere: Airflow Collectibles, Deuz en Sid Larsen & Les Coqs, Uiteraard zijn we zoals ieder seizoen verheugd over het aantal terugkerende exposanten. Merken als Bellerose, Koeka, Moodstreet, Jottum, Pakhuis Oost, Salty Dog, Room Seven, Molo Kids, Claesen’s en Reset zijn slechts een greep uit het vertrouwde aanbod.

Sneak preview
Zoals gezegd doen een aantal interessante merken hun intrede op de beursvloer van kleine fabriek. Om alvast een beeld te krijgen, hieronder een voorproefje op enkele collecties.

SuperTrash Girls
Vanaf het moment dat SuperTrash in handen kwam van de Nederlandse Olcay Gulsen heeft het merk een indrukwekkende groei doorgemaakt. Onder haar hoede is SuperTrash uitgegroeid tot een belangrijk fashionable lifestyle label met meer dan 1600 verkooppunten in 24 landen. Maar daarmee houdt de ambitie van het merk niet op. Integendeel. SuperTrash is klaar om de markt te veroveren met haar kleine zusje; SuperTrash Girls. De collectie is ontworpen voor meisjes tussen de 6 en 14 jaar, bestaat uit 65 stijlen en is afgeleid van de volwassen collectie van het merk. SuperTrash Girls richt zich op young hipsters die net zo fashionable zijn als de ultieme SuperTrash vrouw. Meer informatie? www.supertrash.eu

Smoob
Het in 2007 opgerichte babykledingmerk Smoob heeft in Duitsland heel snel voet aan de grond gekregen. Niet vreemd ook, want de collecties van het merk zijn oprecht vernieuwend. De ideale mix van hoge kwaliteit, een hippe look én ‘sneaky’ details zorgen is een frisse aanvulling op het bestaande aanbod in babykleding. Alle kleding is uniseks, dus zónder een overdaad aan roze en blauw. Dat de collecties vol passie zijn ontworpen door de Duitse ontwerpster Micheala Maria Brock, is aan alles te zien. Nieuwsgierig? Zie www.smoob.me voor meer informatie.

Airflow Collectibles
Nieuw in Europa; de originele trapvliegtuigen van het Amerikaanse merk Airflow Collectibles. De hoogwaardige productlijn (handgemaakt en 100% metaal) bestaat uit trapvliegtuigen, traptreinen, trapauto’s en originele driewielers en allemaal doorstaan ze de test van rasechte testers; kinderen. Bovendien zijn de producten veilig voor het gebruik van kinderen, en – ook niet onbelangrijk – ze zien er ook nog eens geweldig uit. Een lust voor het oog en een plezier om op te rijden. Nieuwsgierig? Kijk op www.airflowcollectibles.eu voor meer informatie.
kleinefabriek