Vervolg eendaags winkelconcept SHPPR
Door FashionUnited
bezig met laden...
Pop-upstores bestaan natuurlijk al langer, maar dat zijn de
One-day shops van SHPPR niet precies, vindt Esmé Umarella van SHPPR. Samen met mede-eigenaresse van SHPPR Vanessa Erasmus organiseert Umarella komende maand weer twee eendaagse winkels in hun eigen winkel. “De merken die we in een One-day shop verkopen zijn meestal labels die niet in andere winkels te krijgen zijn, terwijl wel veel mensen geïnteresseerd zijn in die labels,” legt Umarella het waarom van het idee uit. “Zo hebben we bijvoorbeeld een keer een dag de collectie van Jeroen van Tuyl verkocht. Hij heeft wel veel verkooppunten buiten Nederland, maar niet hier. Er kwamen veel vaste klanten van hem op af.” Op 28 mei is het de beurt aan het Nederlandse Web & Eve, een label dat zelfs helemaal geen winkels gebruikt als verkoopkanaal, maar de collecties aan de man brengt via tupperwareparties bij de mensen thuis. En dat werkt.Maar in de One-day Shops van SHPPR hoeven niet altijd moeilijk te verkrijgen labels aangeboden te worden. Zo is er op 11 juni een eendaagse winkel van het eveneens Nederlandse label Madé in SHPPR te vinden. “Er wordt altijd maar een klein gedeelte ingekocht, terwijl een merk vaak zo’n mooie, brede collectie heeft. Wij verkopen dan de gehele collectie.”
Overigens verkopen Erasmus en Umarella ieder seizoen ook gewoon collecties in hun winkel, zoals Carola Zee, Hubsh, Guinea Pig galore, Daryl van Wouw, Antoine Peters, Malousebastiaan, MLY by Emily Hermans, Jessica Joyce, Kymare en Urban Nomads.
Jeroen van Tuyl
SHPPR