• Home
  • V1
  • Columns
  • VF Corp. omzetstijging Q1

VF Corp. omzetstijging Q1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Een omzetstijging van 12 procent en een winststijging per aandeel van 25 procent,

rapporteert VF Corporation over het eerste kwartaal van 2011. De totale opbrengsten van het bedrijf achter merken als The North Face, Reef, Kipling en Eastpak, komen daarmee op bijna 2 miljard dollar. De winst per aandeel komt terecht op 1,82 dollar.

Vooral de merken op het gebied van outdoor en sport, deden het goed, de eerste drie maanden van dit jaar. De omzet van deze merken steeg met 16 procent. In december maakte het bedrijf al bekend dat outdoor de belangrijkste en snelstgroeiende pijler is van VF Corp. Ongeveer 40 procent van de totaalomzet komt uit deze sector en het bedrijf wil daarom dat het outdoormerk The North Face de komende vijf jaar flink gaat groeien.

Ook over de jeanslabels is het concern tevreden. Deze sector groeide met 9 procent. Vooral in Azië en Latijns-Amerika is er groei in spijkergoed. In Europa bleven de inkomsten gelijk met die van het laatste kwartaal van vorig jaar.

De direct-to-consumer omzet groeide met 10 procent in het eerste kwartaal. Dit komt vooral door nieuwe winkelopeningen en meer inkomsten uit de webshops van de merken. VF Corp. opende 15 winkels dit jaar en heeft nu in totaal 788 eigen winkels.

CEO Eric Wiseman is tevreden over de resultaten. “We hebben een uitzonderlijk sterke internationale groei,” zegt hij. De CEO kijkt vol goede moed naar de rest van het jaar. Over heel 2011 verwacht het bedrijf dat de inkomsten met ongeveer 10 procent zullen stijgen.

VF
VF Corp.
VF Corporation