• Home
  • V1
  • Columns
  • Vlisco date met Hanson

Vlisco date met Hanson

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Grafisch ontwerper Tod Hanson maakte samen met Vlisco een dessinontwerp voor de expositie

Graphic Detour; een expositie in het Graphic Design Museum in Breda.

Om het nieuwe grafisch ontwerpen verder te stimuleren, heeft Graphic Detour onder leiding van curator Erik Kessels een reeks bedrijven gevraagd voor een 'blind date' met een creatieve denker wat heeft geleid tot onverwachte ontmoetingen. De tentoonstelling Detour brengt kunstenaars samen met bedrijven waarmee ze normaal gesproken niet snel in contact zouden komen.

Vlisco werd voor een blind date gekoppeld aan grafisch designer Tod Hanson uit Londen. Het werk van Tod Hanson(1963) vertegenwoordigt verschillende disciplines: public art, street art en galerie decoratie. Hansons installaties richten zich op de functionaliteit van architectonische ruimten en het vermogen ervan ons af te scheiden van de buitenwereld. Het dessinontwerp dat Tod Hanson heeft ontworpen voor de samenwerking met Vlisco is geïnspireerd op de indrukken die hij heeft opgedaan tijdens het bezoek aan dat bedrijf. Behalve de designafdeling en 'het verhaal' van Vlisco heeft ook de fabriek indruk gemaakt op Hanson: de constante beweging van dessins in een industriële ruimte inspireerden hem tot een installatie die in het Graphic Design Museum wordt tentoongesteld.

Een onderdeel van deze installatie is een eigen dessinontwerp geproduceerd door Vlisco. De stof zal als limited edition verkrijgbaar zijn in het museum gedurende de expositie. Het dessin zal tevens een onderdeel zijn van een collectie nieuwe dessins - Delicate Shades - en wordt in andere kleurencombinaties dan het expositie doek op 1 november 2011 gelanceerd. Tegelijk met deze lancering zal ook de fashion- en accessoirecollectie van dit thema geïntroduceerd worden, gepaard met grootschalige mediacampagnes en marketing activiteiten.
Graphic Design Museum
hanson
Vlisco