Waalwear Men wordt Van Gils Fashion
bezig met laden...
Mannenmodebedrijf Waalwear Men BV heet voortaan Van Gils
Fashion BV. Het bedrijf wil met de nieuwe naam meer aandacht vestigen op het merk Van Gils dat zij vertegenwoordigen. In januari 2011 zal de collectie, met een nieuwe uitstraling, gepresenteerd worden in Amsterdam en Florence.Het Nederlandse mannenmodemerk Van Gils was volgens eigen zeggen te Scandinavisch geworden. Nu wil het bedrijf het authentieke karakter van het merk weer oppakken en dit op een eigentijdse manier te presenteren. Het resultaat daarvan zal in januari te zien zijn tijdens de Pitti Uomo in Florence en de Modefabriek in Amsterdam.
Afgelopen zomer werd Robert Meijer aangesteld als de nieuwe CEO van Waalwear Men. Hij gaf toen al aan een grote uitdaging te zien in het opnieuw positioneren van het kledingmerk Van Gils. “De afgelopen jaren wilde het bedrijf vooral korte termijnomzet en werd er minder gewerkt aan het consistent bouwen aan het merk. Dat heeft voor veel onduidelijkheid gezorgd bij onze klanten.”
Van Gils zal ook de nieuwe campagne ‘No Stitch – No Story’ introduceren. Het bedrijf vertrouwt erop hiermee een positieve bijdrage te leveren aan het versterken van de organisatie en het merk.
Het portfolio van Van Gils Fashion BV bestaat naast het merk Van Gils uit Van Kollem en Peter van Holland. Van Gils Fashion BV is onderdeel van Logo International. Ook WE Europe, O’Neill, Waalwear Kids en Setpoint maken deel uit van dat bedrijf.