• Home
  • V1
  • Columns
  • WebArchitects spreekt op Fashion United Congres 2010

WebArchitects spreekt op Fashion United Congres 2010

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Op woensdag 6 oktober vond voor de vijfde keer dé

carrièrebeurs voor de modebranche plaats: Work in Fashion. Geïnteresseerden uit de modebranche, in de breedste zin van het woord, stroomden in grote getale naar de Brandboxx in Almere toe om het georganiseerde event door Fashion United bij te wonen. Jeroen van Stijn, Commercieel Directeur van WebArchitects, was spreker op het Fashion United Congres en sprak over het belang van verkopen op het internet.

Waarom verkopen op het internet? Voor retailers kan de concurrentie van vandaag de dag moordend zijn, zo ook in de modebranche. “We zien steeds meer van hetzelfde”, vertelt Jeroen van Stijn op het congres. Des te belangrijker dat succesvolle organisaties het kanaal gaan benutten dat tegenwoordig niet meer uit het dagelijks leven is weg te denken: internet. Helaas is een simpele website met daarop wat tekst en plaatjes niet meer genoeg om het online winkelend publiek nog te amuseren. Laat staan de consument over te halen naar de winkel toe te komen en al dan niet iets te kopen. Jeroen van Stijn: “De beleving op internet is net zo belangrijk als in een echte winkel; je wilt die beleving dus creëren op je website en webshop”.

De technieken voor online winkelen zijn inmiddels zodanig uitgegroeid dat het mogelijk is om in een virtuele paskamer jouw geselecteerde kledingstukken te passen, zoals WebArchitects dat onlangs heeft gedaan voor modemerk Expresso. Maar er is meer: zo intrigeerde Jeroen van Stijn de vele aanwezigen op het congres met enkele filmpjes over de nieuwste technieken. Wat bijvoorbeeld te denken van de mogelijkheid om voor één grote spiegel met touch screen alles te kunnen passen van je favoriete kledingcollectie, zonder je keer op keer om te hoeven kleden in een te krap pashokje vergezeld van charmante tl-verlichting? Er gaat een wereld voor je open wanneer je eenmaal een kijkje neemt achter de deur van webshops! Maar let wel, er gaat een hoop tijd in zitten, zo zegt Jeroen van Stijn: “Een goede webshop kost net zoveel tijd als een echte winkel”. Maarja, wat wil je, als 74% van de Nederlanders online koopt en we tezamen goed waren voor een omzet van zo’n € 6.000.000.000 (bron: CBS 2009).

Bezoekers van het Fashion United Congres waren inmiddels niet alleen overtuigd van het belang van een webshop, maar ook nog eens van het virtueel zichtbaar zijn. Een kleine test onder leiding van Jeroen van Stijn wees uit dat een paar ondernemers in de zaal niet actief waren op LinkedIn, Twitter, Facebook of Hyves. Een wijze, gratis les voor een ieder: zorg dat je vindbaar vind, “anders besta je gewoon niet voor je consumenten”, aldus Jeroen van Stijn.

Take home message van het Fashion United Congres: meer twitteren graag, meer hyven, linked-innen en facebooken en vooral: neem een webshop en zorg dat je zichtbaar bent. In het kader van zijn eigen zichtbaarheid sloot Jeroen van Stijn zich na het congres aan als vierde J bij de 3 J’s en hun optreden tijdens de afsluitende netwerkborrel.

Wilt u weten wat WebArchitects voor u kunt betekenen, neem dan contact op met Jeroen van Stijn (j.vanstijn@webarchitects.nl), Commercieel Directeur van WebArchitects.

WebArchitects, the E-business company
WebArchitects is gespecialiseerd in E-business. Het bedrijf levert aantrekkelijke webwinkels, krachtige marketinginstrumenten en intelligente order management oplossingen. In 2007 nam het bedrijf de achtste positie in op de Deloitte Technology Fast 50 en in 2008 veroverde het de 84e plek in de Deloitte EMEA 500. WebArchitects bedient klanten in een breed marktspectrum van het MKB tot grote ondernemingen. Daartoe behoren onder meer Expresso, Barts Winter Essentials, Bandolera, Not The Same, Ricoh, Fleurop en Paagman.

Jeroen van Stijn
Sales Director
E: j.vanstijn@webarchitects.nl
T: 020-6717171

WebArchitects