• Home
  • V1
  • Columns
  • Weer groei voor Longchamp in 2012

Weer groei voor Longchamp in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Frans lederwarenhuis Longchamp heeft in 2012 een omzet van 454

miljoen euro gerealiseerd, een stijging van 16 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De hoofdzakelijke redenen hiervoor waren de uitbreiding van het merk met boetieks en shop-in-shops, de lancering van de leren versie van de geliefde Le Pliage tas, en het grote aantal Aziatische toeristen, met name in Europa.

De omzet groeide - met 26 procent - het meest in Noord en Zuid Amerika, samen met Japan en Duitsland de twee-na grootste markt voor Longchamp. Thuismarkt Frankrijk blijft de grootste afnemer van het merk. Hier steeg de omzet met 9 procent. In de regio Azië en Australië steeg deze met 25 procent, en in Europa - Frankrijk niet meegerekend - nam de omzet met 16 procent toe.

In een interview met WWD wees Longchamp topman Jean Cassegrain erop dat de omzet de afgelopen drie jaar met 75 procent is gegroeid. Hierdoor moest het distributiecentrum in Frankrijk flink worden uitgebreid, hetgeen om een investering van 26 miljoen euro vroeg.

Longchamp telde eind 2012 252 eigen winkels en shop-in-shops. Er staan dit jaar winkelopeningen in Londen, Miami, Geneve, Rome en Amsterdam gepland.
Longchamp