'Weg met de saaie herenschoen'
bezig met laden...
Weg met het saaie, grijze schoenenlandschap! Dat heeft de oprichter van
het nieuwe herenschoenenlabel Friseau gedacht toen hij met de eerste collectie begon. De eerste collectie (herfst/winter 2010) bestaat uit een zestal modellen waarbij de nadruk ligt op kleurgebruik en de combinatie van leer met suède. Paars, blauw, mosgroen en bruin met oranje stiksels.Creatieve drijfveer achter het merk is Friso Bootsma, die tijdens zijn studie aan de Universiteit van Amsterdam al met het idee speelde om zijn passie voor schoenen om te zetten in een eigen onderneming. Om kennis op te doen begon hij met het bezoeken van diverse leerlooierijen, beurzen en schoenfabrieken door heel Europa. Tijdens zijn reizen kwam hij in contact met kleine fabrikanten in Spanje en Italië die bereid waren om voor een startend merk te produceren. De modellen worden in kleine oplages geproduceerd om exclusiviteit voor de consument te garanderen.
Friseau positioneert zich in het hogere segment. De prijs voor een paar schoenen begint bij 279,95 euro.