Na ruim twintig jaar heeft Wilbert Das het Italiaanse modehuis Diesel verlaten. De Nederlander

werd in 1993 aangesteld als creatief directeur van het populaire merk. De herfst/winter 2010/2011 collectie is de laatste van zijn hand. Het vertrek van Das is niet de enige personeelsverandering bij Diesel in korte tijd. Begin november werd bekend dat Benelux Countrymanager Elbert van Hunnik en Glenn Balak, Marketing Director Diesel Benelux, hun functies hebben neergelegd. Twee weken later kwam de aankondiging dat Steve Birkhold, CEO van Diesel USA, een andere baan heeft aangenomen.

Over het mogelijke vertrek van Das wordt al maanden gespeculeerd. Het Amerikaanse modevakblad WWD opperde het als eerste in mei van dit jaar, maar kreeg toen niets bevestigd. Volgens een recenter bericht in de New York Post zouden Das en Renzo Rosso, oprichter en eigenaar van het merk, in onmin zijn geraakt omdat de flamboyante Italiaan te vaak in de spotlights zou staan, terwijl de ingetogen Nederlander de drijvende kracht is achter de succesvolle collecties en guerilla marketingstrategie van Diesel.

Wilbert Das stapt even uit de mode en heeft een luxueus hotel geopend in Brazilië, dat overigens het decor vormt van de nieuwe Pirelli kalender. Hij sluit echter niet uit dat hij op termijn terugkeert naar de modebranche. Wie Das opvolgt en de Diesel zomercollectie van 2011 gaat ontwerpen wordt binnenkort bekendgemaakt. De Griekse ontwerpster Sophia Kokosalaki is sinds een paar maanden verantwoordelijk voor de Diesel Black Gold collectie.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN