Winkeliers ontvangen commissie
bezig met laden...
Retailers mogen niet de dupe zijn van de opkomst van webshops, vindt het modemerk Enelle.
Daarom introduceerde het label een nieuw beleid. Winkeliers in de buurt van de consument ontvangen nu een deel van het bedrag dat online besteed wordt.Consumenten die online shoppen bij Enelle, worden geselecteerd op postcode. Ook de detaillisten worden opgedeeld in een postcodegebied. Het modemerk wil namelijk dat iedere Enelle-verkopende retailer twintig procent commissie ontvangt over een online aankoop uit onze webshop.
Om te zorgen dat die onlineverkoop floreert, introduceerde het merk onlangs virtueel passen. Klanten kunnen een avatar van zichzelf maken met alle persoonlijke kenmerken als lengte, gewicht en borstomvang. Er is keuze uit tien verschillende modellen met verschillende huidtypes en haarkleur. Klanten kunnen hun kledingkeuze ook showen aan hun vrienden op diverse social media.
Enelle is een onderdeel van de Zantman Modegroep dat is gespecialiseerd in damesmode in het midden- en hoogsegment. Het bedrijf voert verder labels als Passport en PRC en de licentie van Mart Visser prêt-a-porter.