• Home
  • V1
  • Columns
  • Winst Laura Ashley groeit door multichannel strategie

Winst Laura Ashley groeit door multichannel strategie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Britse modemerk Laura Ashley heeft in

het eerste half jaar van 2012 een winststijging gerapporteerd van 13,7 procent. In totaal kwam de winst uit op 8,3 miljoen pond (10,3 miljoen euro).

De omzet steeg met 7,5 procent tot 145,4 miljoen pond (181,5 miljoen euro). Volgens het modemerk werpt de strategie om meer te focussen op multichannel zijn vruchten af. Laura Ashley voorzitter Tan Sri Dr KP Khoo: "Onze multichannel en internationale strategieën hebben zich verder ontwikkeld. Ze hebben een aanzienlijke meerwaarde voor ons bedrijf." Ook zou het een goede zet zijn om een diverser productaanbod te bieden.

Laura Ashley is momenteel actief in 211 winkels in het Verenigd Koninkrijk en in 263 franchisewinkels in 29 landen. Het modebedrijf opende het afgelopen half jaar winkels in Rusland, Japan, Taiwan en Australië. De Laura Ashley-stijl wordt gekenmerkt door romantische Engels ontwerpen, vaak met een negentiende-eeuwse, landelijke uitstraling.

Laura Ashley