• Home
  • V1
  • Columns
  • Winst Wolford daalt 48 procent in Q3

Winst Wolford daalt 48 procent in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bodyfashionspecialist Wolford heeft over het derde kwartaal van

het lopende boekjaar een winstdaling van 48 procent naar 3,3 miljoen euro gerapporteerd. De omzet van de textielfabrikant liep 0,05 procent terug naar 47,5 miljoen euro.

De keten kampt al enige tijd met grote verliezen in de groothandel als gevolg van de geplande uitbreiding van het distributienetwerk. “Door hogere marketing- en huurkosten zijn de resultaten tot nu toe onder onze verwachtingen,” aldus CEO Holger Dahmen.

Het retailnetwerk van Wolford groeit wel. De omzet van eigen winkels, factory outlets, shop-in-shops en de webwinkel steeg 4 procent. De online omzet van Wolford nam de afgelopen periode zelfs met 56 procent toe.

De omzetgroei is vooral te danken aan de Amerikaanse markt, waar volgens Dahmen ‘aanzienlijke groei’ zichtbaar is. Ook in België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Scandinavië en Zwitserland steeg de omzet, maar in Nederland, Italië en Spanje bleef de omzet ver onder het voorgaande jaar.

In thuisland Oostenrijk daalde de omzet ook, maar het bedrijf denkt met een nieuwe boetiek op de luchthaven van Wenen het tij te kunnen keren. Wolford verwacht het gebroken boekjaar af te sluiten met een lichte omzetgroei en een ‘beduidend’ lagere winst dan vorig jaar.

Wolford